My happy moments of the month

In de maand mei is er heel erg veel gebeurd; qua school, privé, stage, uitjes, afspraken en allemaal andere dingen! Ik heb mezelf voorgenomen om meer te gaan genieten van het leven en dan vooral van de kleine dingetjes die zich daarin voordoen. 
Afgelopen tijd heb ik gezien hoe snel het leven voorbij kan zijn en dat ik het echt niet zo slecht heb als dat het lijkt. In mijn puberteit had ik vooral een donkere periode en zo schreef ik zelfs laatst nog een blog dat ik opgroeien moeilijk vind, maar nu ik ouder ben, een vriend heb, studeer en volwassen word, veranderd dit allemaal. 
Ik laat jullie in deze blog allemaal foto's zien van de dingen die ik als positief heb ervaren de hele maand mei. Dit kan van alles zijn, grote dingen, maar ook kleine geluksmomenten. 
Let's be positive! Kijk je mee? 







De week van 1 tot en met 10 mei 

Zoals jullie al van mij gewend zijn, ben ik een enorme dierenliefhebber en ben ik afgelopen weekend weer met Luuk naar de boerderij geweest om alle diertjes te knuffelen en te aaien! Het was prachtig weer en de geitjes lagen in de zon! Dit zijn echt momentjes waar ik zo van kan genieten. Die beestjes genieten van het lekker warme zonnetje en ik geniet op mijn beurt weer van hen. Elk bezoek aan de boerderij is voor mij een happy moment, want ik kan me zo gelukkig voelen door het knuffelen van diertjes, plus dat het extra leuk is, omdat mijn vriendje met mij mee is! Kijk die cavia dat met zijn schattige oogjes en het paardje met zijn wilde haar. Hoe lief?! Als dit geen positief moment is waar mensen van kunnen genieten, dan weet ik het ook niet meer!

Het tweede blije moment voor mij is het spelen van de Sims 2! Laatst had ik dit spel al genoemd in een andere blog over mijn favoriete games. Ik speelde de Sims op mijn luie zondag! Stiekem heb ik dit gewoon heel de dag liggen doen in bed. Heerlijk lui mijn Sims op vakantie sturen. Ik word er blij van! Eigenlijk boots ik mijn eigen leven na in de Sims, maar dan met andere personages. Ik had namelijk een meisje gemaakt dat ging studeren aan de universiteit en toen werd ze heel erg verliefd op een jongen in haar eerste jaar. Hij werd ook op haar verliefd. Hihi, misschien kun je dit al raden, maar het is mij en Luuk ook overkomen. Inmiddels heb ik zo lang liggen spelen, dat ze al zijn afgestudeerd, samenwonen in een appartementje en verloofd zijn. Dit is het toekomstbeeld dat ik voor me heb en vaak over fantaseer en door Sims wordt deze fantasie alleen maar meer uitgebreid! Nog iets fijns om over na te denken!

Maandag en woensdag was ik weer werkzaam op mijn stage bij Tempo-Team. Waarom ervaar ik dat als positief? Het is toch werk? 
Dat klopt, maar ik heb een gevoel van voldoening uit mijn werk gehaald deze dagen, omdat ik best veel taken kreeg (meer dan normaal). Ik moest een collega helpen met diverse dingen: dingen inscannen, mensen opbellen met verschillende vragen, het beantwoorden van vragen van klanten die naar ons bellen en natuurlijk match ik ook weer mensen met vacatures, alleen dit keer kreeg ik er heel veel voor mijn neus. Ik zorgde ervoor dat ik het beste resultaat leverde en alles zo effectief en efficiënt mogelijk deed, met als resultaat goed afgeleverd werd en tevreden collega's! Voor mij is dit sowieso een happy moment!

Via de website pawshake.nl werd ik gevraagd om twee dagen op drie hele lieve hondjes te passen! Misschien dat ik binnenkort nog een blog zal schrijven over Pawshake. Dit is een site waar je je kunt aanbieden als oppasser voor honden, katten, vogels, vissen, knaagdieren en zelfs reptielen, wanneer je hiermee ervaring hebt. Maar wanneer je opzoek bent naar een oppas voor je huisdier, dan kun je hier ook terecht!
Ik heb me aangeboden als hondenoppasser, maanden geleden. Opeens kreeg ik een berichtje in mijn mailbox van een mevrouw met de vraag of ik op haar drie hondjes wilde passen. Twee keer per dag uitlaten en eten geven voor twee dagen lang. Natuurlijk wilde ik dat! Kijk eens wat een schatjes!
Hier word ik sowieso gelukkig van! Hierdoor besef ik me wel dat ik het mis om een hondje te hebben en dat ik er later zelf ook heel graag eentje wil! (Als mijn vriendje Luuk dat goed vindt dan...)

Toen ik de keuken inliep van de mevrouw om voer voor de hondjes te pakken, zag ik een briefje en een cadeautje staan op het aanrecht. De mevrouw had een briefje achtergelaten en een bedankje dat ik op haar hondjes wilde passen. Ik kreeg van haar dus een pot met deeg voor koekjes. Het enige wat ik zelf nog moet toevoegen is boter. Echt super lief van haar! Dit maakte me enorm blij, want ze had al betaald voor mijn oppasservice en dan krijg ik ook nog een cadeautje!

Ook ben ik deze week de stad in geweest. Ik wilde eigenlijk het zwarte jurkje kopen dat ik eerder had laten zien in my life in pictures, omdat ik er nog steeds aan moest denken en hij nog steeds in de winkel hing. Alleen toen ik hem nog eens paste, vond ik het jurkje toch niet meer zo leuk en ook een beetje duur (20 euro). Uiteindelijk kwam ik deze twee jurkjes ook nog tegen. Het blauw met wit gestreepte jurkje was eerst 20 euro, maar afgeprijsd naar 13 euro en het rood met wit gestreepte jurkje kostte me 10 euro. Voor 23 euro heb ik dus twee hele leuke jurkjes! Anders had ik maar 1 jurkje voor 20 euro... Voor drie euro meer heb ik gewoon een jurkje extra. Misschien zul je wel denken: twee streepjes jurken?
Ja... Ik heb tegenwoordig wat met streepjes. Eerst waren het doodhoofden, nu zijn het streepjes, haha! Ik ben er in elk geval heel gelukkig mee!

De week van 11 tot en met 17 mei 


Sinds een aantal weken heb ik een nieuwe laptop, zoals je kunt zien is deze roze! Ik had eerst een kleine witte van 10 inch, maar deze is al bijna 6 jaar oud en is behoorlijk sloom geworden. Daarnaast werkt hij niet altijd perfect meer en kon ik niet meer productief aan school werken. Luuk verraste me met deze roze laptop. Ik ben er zo blij mee! Ik werk er voor school op, maar zoals je kunt zien speel ik er ook regelmatig Sims op, want dat heeft Luuk voor me gedownload. Echt, ik vind mijn laptop zo mooi. Ik ben er helemaal verliefd op! Roze met zwart! Mijn lievelingskleuren, beter kan gewoon niet! Deze laptop is 13 inch en heeft touchscreen, super handig! Alleen komen er wel vingerafdrukken op het scherm op deze manier, daarom poets ik hem elke dag. Hoezo zuinig? Hihi! Wanneer ik naar mijn laptop kijk, ben ik even blij. Roze!
 Samen met Luuk ben ik naar Burgers Zoo in Arnhem geweest. Hier hebben we super veel lieve diertjes gezien. Het was in de ochtend een beetje koud, maar in de middag hadden we prachtig weer. Ik heb hier heel erg van genoten en natuurlijk heb ik ook veel lieve diertjes gezien! Van dieren word ik altijd gelukkig. Dit is weer eens wat anders dan de boerderij. We hebben een hele leuke dag gehad en ik kwam dolgelukkig thuis!


 Dan moet ik natuurlijk ook nog even mijn liefde voor Luuk noemen. Luuk is de persoon in mijn leven die me altijd gelukkig maakt. Steeds vaker wordt hij ook in mijn blogs genoemd, maar hij is een enorm belangrijk persoon in mijn leven. Een half jaar geleden had ik dit nooit kunnen denken of durven dromen dat ik zo gelukkig zou worden met hem en dat hij elke dag weer een lach op mijn gezicht weet te toveren. Ik kan mezelf bij Luuk zijn, ik kan alles met hem bespreken en hoef me niet te schamen. Andersom  is dit natuurlijk ook zo. Ik geniet van elk moment samen: in de dierentuin, in de auto (naar mijn huis of naar zijn huis, dagjes weg zoals een heel eind rijden naar Arnhem etc.), bij ons thuis, op school. Altijd is het fijn bij hem. Hij verdient daarom een plekje in mijn blog tussen alle geluksmomentjes. Eigenlijk zijn alle momenten met hem de gelukkigste momenten. Lieve Luuk, als je dit leest, je bent mijn alles en ik hou van jou! Bedankt dat je me zo gelukkig maakt elke dag opnieuw. Ik hoop dat ik jou ook gelukkig maak. Je zet mijn wereld op z'n kop en maakt alles mooier.
 Heerlijk eten mag ook niet ontbreken op mijn happy moments blog! Op de bovenste foto en de foto rechts onder zie je Indiaas eten. Na Burgers Zoo zijn Luuk en ik uit eten geweest bij een Indiaas restaurant. Dat was echt heerlijk! We hadden een curry en een biryani. Dat was smullen! Ik had nog nooit Indiaas op, altijd lekker om iets nieuws te proberen!
Op het plaatje linksonder zie je boontjes, aardappeltjes en een.... insectenburger. Dit is een burger met buffalo wormen. Walgelijk? Ja, het is idee wel, maar het smaakte gewoon naar een vegetarische schijf. Je proeft geen wormen en ziet ze ook niet te zitten. Het was zeker het proberen waard. Nieuw eten proberen is altijd spannend. Ik had dit nog nooit op. Het was te eten, maar ik zou het niet vaker kopen. Het is ook vrij duur, 4 euro voor 2 burgers.

De week van 18 tot en met 24 mei

 Toen het weer zo raar deed aan het begin van de week, steeds regen, onweer, bewolkt en zon, ontstond er in de lucht een regenboog die je vanuit mijn slaapkamerraam kon zien! Een klein geluksmoment, want ik vind het super mooi om te zien!


 Ook had ik chocolatechip cookies gebakken van de pot die ik gekregen had toen ik op de hondjes ging passen. Die grote rechts onderin is van Luuk, hij wilde per se een erg groot koekje. Ze waren lekker hoor! Ik heb er van genoten. En het bakken zelf was natuurlijk ook erg gezellig om te doen samen met Luuk.

Ik speelde deze week samen met mijn broertje het spel Tomodachi life. Nog steeds vind ik het een erg leuk spel en kan ik het voor een lange tijd spelen. Op de foto bovenaan zie je rechts mijn Mii poppetje, dat moet ik dus voorstellen. De foto's zijn een beetje wazig, maar ik heb ze vanaf een 3DS genomen, dan krijg je niet zulke mooie foto's. Hier haal ik mijn plezier uit en kan ik even van genieten als een rust momentje tussen het studeren door.


 Op school nam ik samen met Luuk een filmpje op voor een schoolproject. We moesten een filmpje maken over een persoonlijk ontwikkelingsgesprek. Dit is een vorm van een HR gesprek, dus als het je niets zegt, dan geeft dat niet. We zaten hiervoor  niet in ons hoofdgebouw van school, maar in een bijgebouw en we wilden wat drinken. We kwamen erachter dat er een koffieautomaat stond en dat er gratis koffie, thee en chocomel te krijgen was, iets dat niet in het hoofdgebouw mogelijk is. Uiteraard maakten wij hier gebruik van en namen we twee warme chocolademelk. Eentje met crème en eentje zonder. Gratis doet het altijd goed!


Tijdens de Engelse les moesten we het lokaal verlaten en besloot de docent de les buiten voort te zetten. Het was prachtig weer en de zon scheen! Ondanks dat hierdoor het concentreren op de les veel lastiger ging (voor de hele klas), heb ik  hier wel van genoten en was het leuk om eens een keertje buiten les te hebben,  in plaats van in een donker lokaal.

Een week zonder dieren gaat natuurlijk niet... Vandaar dat er ook in deze week wéér dierenfoto's voorkomen. Bovenin zie je babyzwaantjes. Deze zijn pasgeboren. Elke week ging ik bij het nest kijken of de eieren waren uitgekomen en deze week was het eindelijk zover! Deze foto is wel ver ingezoomd, omdat ik niet dichterbij kon komen. Mijn hart smelt gewoon als ik dit zie. Hoe schattig en lief is dit? Eerst hebben ze 2 maanden in een ei gezeten en opeens zijn ze er. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden...
En ook ben ik weer naar de boerderij geweest waar dit paardje me weer enorm blij maakte met zijn schattigheid!

De week van 25 tot en met 31 mei


Oeeeh wat heb ik weer lekker gegeten! Dit is rijst, met sambal boontjes en garnalen. Yummie! Hier heb ik heerlijk van gesmuld!

Een fotootje in de trein, omdat ik helemaal alleen in een coupe zat toen ik naar huis ging vanaf school. Heerlijk vind ik dat! Geen mensen die te hard muziek hebben opstaan, te luid kletsen of (zomaar) naast je komen zitten. Gewoon rust en vrede. Aan mijn gezicht kun je zien hoe blij ik daarmee was!


Nu ik het toch over de trein heb. Deze week had ik niet bepaald mazzel met de trein. Ik heb wegens storing en een bommelding moeten omreizen en lang moeten wachten... Door al dat omreizen heb ik wel hele mooie landschappen gezien. Het waren wel een beetje pechmomentjes, maar de landschappen maakten een hoop goed. Gelukkig kan ik daarvan genieten, vooral als er lieve diertjes opstaan. Deze foto is rond half 10 's avonds genomen. Kijk hoe mooi die lucht is!

Wiehoee! Deze periode heb ik al mijn tentamens en projecten gehaald en heb ik geen enkele herkansing! Ik heb hele mooie cijfers gehaald: 8,5 / 6 / 9,1 /  5,5 / 7. Ik ben er echt super blij mee! Alles gewoon gehaald, dat is zo'n opluchting. Nog steeds kan ik mijn propedeuse halen en hoef ik me nu geen zorgen te maken over de herkansingen. Ik kan me volledig concentreren op mijn laatste tentamenweek.


Het aardbeienseizoen is weer begonnen. Op de markt kocht ik heerlijke, zoete aardbeien. Twee dozen voor 3 euro. Een koopje, want je krijgt dan echt heel veel. Meteen toen ik thuis kwam besloot ik ze op een cracker te doen. Daar at ik een bolletje met kalkoenfilet bij, ook heel erg lekker. Ook legde ik daarnaast wat losse aardbeitjes, nom nom nom!

Wat zijn jullie happy moments van de maand? 

Reacties

  1. Veel mooie foto's meis! Je houdt wel van dieren he?
    Mijn happy moment van mei was toen ik klaar was met de eindexamens! ^-^
    Xx Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's! En natuurlijk blijf ik op je blog kijken! (Heb je toevallig bloglovin dan kan ik je daar ook volgen). Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!