Honderdste blogpost en nieuwe lay-out!

Na honderd blogposten was het wel eens tijd voor een verandering op It's Meggie Time! Al een tijdje sleutelde ik aan een nieuwe lay-out en hier is hij dan! Een andere achtergrond, een nieuw lettertype voor de kopjes en een groter vlak voor de berichten, zodat alles wat minder rommelig en meer overzichtelijk. Ook is dit de honderdste blog die ik schrijf en daar besteed ik ook graag wat aandacht aan. 



De nieuwe lay-out

Al een hele tijd was ik de oude lay-out en vormgeving van It's Meggie Time zat. Alles was druk, onoverzichtelijk en de kleur van de achtergrond vloekte enorm bij de roze koppen van mijn blogs. Het zat me niet lekker en het stond ook niet zo heel professioneel. Al sinds de zomer ben ik bezig met een goede lay-out te vinden die momenteel meer bij mij past. De oude lay-out was er al vanaf de start van mijn blog, wat in juni 2013 was en we zijn nu al twee jaar verder. Tijd voor verandering! Ik koos voor deze blauwe, sierlijke achtergrond. Dit paste meer bij mijn tussenkopjes, die ik altijd blauw maak en vond ik een veel rustigere uitstraling hebben dan de heftige, rood met witte bloemen die eerst op de achtergrond stonden. Ook heb ik ervoor gekozen om minder kleuren op mijn blog te gebruiken. Groen, blauw, roze, grijs en rood kwamen voorbij in zowel de lettertypen als de achtergrond en de lay-out. Ik wilde meer eenheid in de kleuren en koos voor blauw als hoofdkleur. Daarnaast heb ik sommige stukjes op de blog, zoals de linkjes die je kunt aanklikken, roze gemaakt, omdat het toch wat zorgt voor afwisseling. Linkjes die aangeklikt zijn zullen nu lichtblauw worden in plaats van groen, wat ook weer een stuk beter past bij de nieuwe lay-out. Verder zijn de koppen van de blogs een ander lettertype geworden. Het oude lettertype vond ik rommelig en kinderlijk. Nu is het allemaal wat sierlijker, zodat het past bij de nieuwe achtergrond. 
Het witte vlak waar de blogs op staan heb ik breder en lichter gemaakt, zodat het beter leesbaar is en het was netter overkomt. Het kan zijn dat de teksten van de blogs wat korter lijken, maar dat is niet zo. De blogs blijven even lang, alleen heb ik het witte vlak meer uitgerekt en daardoor wordt de tekst die ik schrijf ook uitgerekt. Persoonlijk vind ik het zelf ook wat fijner lezen als de teksten iets meer zijn uitgerekt. Verder heb ik op het tabblad bovenaan (waar al je tabbladen instaan die je open hebt staan met verschillende websites bezoekt) een nieuw logo ontworpen. Het is een blauwe M geworden. Deze vind ik nog iets onduidelijk, maar waarschijnlijk wordt hij over een tijdje aangepast. De rest van de lay-out blijft voorlopig zo. Waarschijnlijk komen er nog enkele kleine aanpassingen, aangezien ik nog niet helemaal tevreden ben, maar dat zullen geen grote, opvallende dingen zijn. 

Even wennen

Waarschijnlijk zul je even moeten wennen aan de nieuwe lay-out. Het is altijd even omschakelen als een website veranderd als  je iets heel anders gewend bent. Ik denk alleen dat de nieuwe lay-out in iedereens voordeel gaat werken. Het is minder druk, je krijgt er minder hoofdpijn van op je scherm. Alles is overzichtelijker en de kleuren hebben meer eenheid. De inhoud van de blogposten veranderen in elk geval niet. Nu ik een nieuwe lay-out heb, betekent het niet dat ik meteen een heel nieuw soort blog ga maken. De onderwerpen blijven zoals jij het gewend bent:  over het leven, over mezelf, muziek, eten, tag's en nog veel  meer leuks! Over een paar weken weet je vast niet meer hoe de oude lay-out eruit zag. Misschien vind je het juist een hele verbetering en ben je blij dat eindelijk die rode lay-out is vervangen! Ik ben er zelf ook heel blij mee, na 2 jaar daartegenaan gekeken te hebben is het op een moment wel klaar toch? Zelf moet ik wel nog even wennen, maar ik ben toch tevreden met het eindresultaat. 


Honderdste blogpost

Jullie als lezers kunnen dit niet bijhouden, maar ikzelf achter de schermen wel. Dit is de honderdste blog die ik schrijf! In juni 2013 ben ik begonnen met bloggen en het is inmiddels december 2015. Elke maand probeer ik minstens 3 blogposten online te zetten, soms zijn het er meer en heel af en toe minder als ik hebt druk heb. Echter probeer ik het wel altijd te compenseren als ik in een maand maar 2 blogposten online heb gezet. Dan probeer ik de maand erna 4 blogposten te schrijven, maar het gemiddelde is bij mij drie. In die honderd blogposten die ik heb geplaatst,  heb ik veel geleerd over het bloggen. Bijvoorbeeld dat een groot publiek bereiken niet makkelijk is. Maandelijks bezoeken rond de 100 unieke bezoekers mijn blog en dat is al aardig wat, maar ik kan mezelf geen grote blogger noemen, helaas. Dat komt deels ook omdat ik buiten blogs geen social media gebruik, dus eigen schuld. Het gaat verder niet alleen om de lezers. Ik geniet ervan elke week te bloggen. Ik heb altijd wel een onderwerp om over te schrijven en voor mij is het ook gewoon een soort dagboek waarin ik mijn ei kwijt kan. Het is dan helemaal leuk als ik andere mensen er ook een plezier mee kan doen en die het leuk vinden om mijn verhalen te lezen.
Verder heb ik geleerd om op een goede en toegankelijke manier te schrijven. Ik krijg vaak complimentjes over mijn vlotte en leuke schrijfstijl, waar ik heel trots op ben! Daarnaast leerde ik ook nog dat er bij bloggen veel meer komt kijken dan alleen aardig kunnen schrijven. Je moet altijd een leuk onderwerp hebben en ontdekken welke onderwerpen lezers graag lezen, Sommige onderwerpen waar ik enthousiast over ben, worden heel weinig gelezen. Onderwerpen die ik leuk vind, maar minder enthousiast over ben, worden soms juist heel vaak gelezen. Het is net even een balans vinden tussen wat goed is voor mij en voor de lezers. 
Ook moet je rekening houden met de kwaliteit van je foto's die je op je blog plaatst. Is alles duidelijk? Is het geen plagiaat van een plaatje? Zit er auteursrecht op? Wanneer je filmpjes maakt moet je er rekening mee houden dat deze niet te lang zijn of te kort. Ik heb al een aantal keer gehoord dat mijn filmpjes te lang zijn. Hier moet ik mij dan ook op aanpassen. Elke keer leer ik nog van het bloggen. Het is een heel proces en ik vind het leuk om mee te maken en erin te groeien. Nu met de nieuwe lay-out zal ik ook gaan leren en verschillende meningen horen van jullie. 


Meer dan honderd

Na honderd blogposten ben ik nog altijd  niet klaar met het bloggen. Ondanks dat ik het druk heb met mijn studie en mijn vriend, probeer ik altijd te bloggen. Ik haal mijn plezier eruit en vind het fijn om verhalen erop te knallen waar ik trots op kan zijn. Er komen daarom natuurlijk nog veel meer dan honderd blogposten online, want ik ben nog lang niet klaar. Helemaal niet nu ik de nieuwe lay-out heb en er weer helemaal tegenaan kan gaan. Ik heb nog zoveel dingen waar ik over wil schrijven! Ik hoop dat ik met de nieuwe lay-out mijn publiek ook wat kan vergroten en dat ze niet afschrikken van de diverse kleuren die er eerst waren. Ik hoop dat iedereen die mij tot nu toe gevolgd heeft, mij blijft volgen en dat we allemaal genieten van het blogproces. Graag hoor ik ook nog meer verbetersuggesties in de reacties beneden. Ik wil blijven leren en mijn blog voor iedereen zo leuk en aangenaam mogelijk maken. Geniet van de nieuwe lay-out en stay tuned! Bedankt allemaal!


Wat vind jij van de nieuwe lay-out?

Reacties

  1. Wat een mooie lay-out! Ik vind het persoonlijk veel mooier en professioneler dan de oude lay-out. Ik zie het nu op dr mobiele versie, maar zal later ook kijken naar de gewone op mijn pc. Hier kan ik wel aan wennen!

    Xoxo Djolie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het serieus heel mooi! Wel even wennen hoor. Toen ik op je blog kwam, dacht ik eerst dat ik het verkeerde adres ingetypt had, maar toen zag ik deze blogpost haha. Super leuk!

    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!