My life in pictures (4)

Het is weer tijd voor een My life in pictures. Al drie keer eerder nam ik jullie door middel van foto's mee in een weekje van mijn leven. Wederom had ik weer zin om een hele week foto's te maken van mijn leven, want ik heb een aantal leuke dingen gedaan die ik wel wilde delen met jullie! Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik zo'n soort blog maakte, dus reden genoeg! 





Vrijdag 7 juli

Vannacht had ik bij Luuk geslapen en wij starten de dag met een ontbijtje en een aflevering van de serie Game of Thrones. Eerst was ik een beetje afhoudend om die serie te kijken, maar aangezien wij binnenkort op vakantie gaan naar Belfast en daar de Game of Thrones tour gaan doen, is het wel goed om te weten waar de serie precies over gaat. Nu vind ik het wel een leuke serie. Niet mijn favoriet, maar wel leuk om te volgen! 


In de middag reden wij naar onze school, niet voor onszelf, maar voor mijn broertje. Hij studeert op dezelfde hogeschool als Luuk en ik, alleen doet hij een andere studie. Hij had een presentatie daar voor zijn studie en ook had hij een prijs gewonnen en de uitreiking daarvan was ook op die dag. Super leuk! Omdat hij chemie studeert, moest iedere toeschouwer een labjas aan en een bril op, omdat we echt op een laboratorium gingen kijken. 


Dokter professoren Luuk en Meaghan, tot uw dienst!


Mijn broertje had nagellak gemaakt met een geurstof erin, waardoor je de aceton niet goed meer ruikt en in je nagellak een fruitgeur hebt. Hij had onder andere banaan, abrikoos, framboos en vanille erin gestopt. De banaan kon je echt goed terug ruiken!


Daarna nam ik afscheid van school. Tot na de vakantie! Dit vierde ik samen met Luuk. We namen een super gezond ijsje. Deze is gemaakt van alleen groente- en fruitpuree. Hier is water bij gevoegd en zo heb je een super lekker en gezond ijsje. Het is van het merk Frozies groenten en fruit en ik kocht deze bij Albert Heijn. Past helemaal in mijn suikerbewuste leefstijl.


Zaterdag 8 juli

Vandaag ben ik weer in mijn eigen huis en Luuk is ook gezellig dit weekend bij mij! We besluiten vandaag niet zo heel veel te doen. We willen gewoon ontspannen, omdat het voor mij al vakantie is! We besluiten te gaan gamen op de Wii! We spelen onder andere Zelda Skyward Sword, Cooking Mama, Mario Kart en Wii Party! Super leuk!


Na het avondeten moest ik weer een hondje via Pawshake uitlaten. Het hondje heet Eddie en ik heb hem al vaker uitgelaten. Hij is een heel lief hondje, alleen een lastige wandelaar. Hij wil overal aan ruiken en loopt niet lekker met je mee. Hij loopt te hard of hij houdt je tegen door te trekken. Gelukkig is hij niet zo groot en daardoor kan ik hem goed onder controle houden. 



Vlak na de wandeling van bijna twee uur, besluiten Luuk en ik dat het nog niet klaar is met de spelletjes. We gingen een bordspel doen, lekker ouderwets mens erger je niet. Ja, moet kunnen toch? Ik won trouwens net aan!


Zondag 9 juli

Zondag is altijd mijn luilakkendag. Alleen begon de ochtend met een wandeling. Wederom moest ik Eddie uitlaten, omdat zijn baasje het weekend weg was. Het was prachtig weer, dus heel fijn om te lopen! Voor mij was dit fijn: lekker weer, een lief hondje en een knappe man. Beter kan niet!


Na het wandelen was het weer tijd om te gamen. Dit is ons favoriete ding om te doen op een zondag, samen met series kijken!


Verder kookte ik avondeten voor mij en Luuk. Buiten dat is er weinig gebeurd. We doen nooit veel op een zondag. 


Maandag 10 juli

Samen met Luuk ging ik weer terug naar Leiden! Dit omdat ik de dag erna een dagje naar Groningen ga om mijn vriendin Marije te bezoeken! We kwamen aan op het station, maar de trein die wij wilden nemen reed niet, vandaar dat we vijfentwintig minuten moesten wachten...


Eenmaal aangekomen in Leiden, besloten we meteen boodschappen te doen voor het avondeten. Kun je maar gedaan hebben. We zouden broccoli, aardappeltjes en schnitzel eten. Boodschappen doen we bij mijn grote vriend Albert Heijn!


Na het avondeten ging ik nog een uurtje Sims 2 spelen, dat had ik al heel lang niet meer gedaan, omdat ik zo druk was met school. Eindelijk had ik daar tijd voor en ik had er zo veel zin in! Sims blijft echt mijn favoriete spel ever.

Haha, iets met lekkere kersen eten in bed!


Dinsdag 11 juli

De wekker ging vanochtend al om 6:45, niet iets normaal voor een vakantie. Ik zou vanuit Leiden vertrekken naar Groningen, wat een reis van 2 en een half uur zou worden. Eerst pakte ik de bus naar Leiden Centraal.


Yes! Ik zit in de trein hoor! Vandaag heb ik mijn afspraak met Marije en daar had ik veel zin in! Gelukkig rijdt de trein rechtstreeks vanaf Leiden naar Groningen en hoefde ik ook niet over te stappen. Ik vermaakte mij in deze 2,5 uur met het lezen van boeken. Prima tijdsbesteding en ook nog eens fijn, aangezien ik graag wilde lezen, alleen kwam dit er ook door de drukte op school er niet van.

Om 11:13 kwam ik aan in Groningen!


Herenigd met deze lieve meid! We besluiten eerst wat door het centrum te wandelen en wat winkeltjes te bekijken. Daarna gingen we gezellig uit lunchen!


Na de lunch waren wij ook wel een beetje klaar met winkelen. We gingen de Martinitoren beklimmen, een bekende kerk in Groningen. Deze toren heeft in totaal 351 treden. Ja, we zijn de allemaal opgeklommen, heen en terug!


Het uitzicht boven op de toren was erg mooi. Ik had een hele mooie view over Groningen. Wat mij opviel, was dat je achter de woonwijken ook gewoon het platteland kan zien. Waar ik woon, is dat niet!

Uren gluren.... 


En nog even een foto samen bovenop de toren. Dit is het bewijs dat we echt alle traptreden gehad hebben om bovenaan te komen!


Na de toren, gingen we naar Marije haar kamer. Zij studeert in Groningen en woont daar ook op kamers. Ik was nog nooit op haar kamer geweest, dus ik vond het heel leuk om te zien waar ze woont! Samen kletsten we nog een hele tijd en ook kookten we samen. Ratatouille met krieltjes. Simpel, maar erg lekker!

Rond 19:45 ging ik weer richting Leiden centraal en nam ik afscheid van Marije. We hadden echt een super leuke dag en ik hoop haar snel weer te zien! Helaas wonen we niet dicht bij elkaar, maar daarom zijn onze momenten samen ook extra speciaal! In de trein lag er toevallig allemaal leesvoer voor mij klaar! 4 kranten en de Linda! Bedankt, treinreiziger die dit achter liet! Ik was om 22:15 weer thuis bij Luuk.


Woensdag 12 juli

Vandaag ging ik zonder Luuk weer naar mijn eigen huis. Luuk moet zijn onderzoek afmaken, hij moet dat aanstaande vrijdag inleveren, en dat gaat beter als ik er niet ben! Dus helaas ga ik weer naar huis... Eigenlijk had ik vandaag met een andere vriendin, Melanie, afgesproken. Dit ging alleen wegens omstandigheden helaas niet door.


Doordat de afspraak niet door ging, had ik vandaag niet zo veel te doen. Thuis lunchte ik met roggebrood en keek ik een aantal filmpjes op YouTube.


Daarna speelde ik een hele tijd weer de Sims 2. Voor het geval je het jezelf afvraagt, op de foto zie je Magere Hein en hij komt alleen maar als er een sim overleden is. Dat was bij mij het geval...


Ik sloot de dag af met lekkere, zoete aardbeien, yummie! En ik las uit het boek Nachtblauw van Simone van der Vlugt. Tot nu toe vind ik het boek wel goed.


Donderdag 13 juli 

Vandaag stond een uitje naar Rotterdam op de planning. Ik was daar vorige week al geweest om kleding te kopen, samen met mijn moeder. Alleen mijn broertje had ook kleding nodig en wilde ook graag winkelen. Ik besloot gezellig mee te gaan met mijn moeder en broertje. We winkelden gewoon in het centrum. Mijn broertje is goed geslaagd!


Tussen de middag gingen we even op een terrasje lunchen! Nee, niet bij KFC....


Wat een lekkerding stond er in de koopgoot! Hij wilde mij zo graag een kus geven, daar kon ik geen nee tegen zeggen.... Sorry Luuk!

Aan het einde van ons middagje winkelen, liepen wij nog even door de Markthal. Altijd leuk om even te kijken als je in Rotterdam bent!

Omdat ik nog nooit macarons gegeten had, besloot mijn moeder er een aantal voor ons te kopen die we thuis konden proeven. Wat zijn die dingen fragiel! Toen we thuis kwamen, waren ze, op de bruine na, allemaal een beetje gebarsten. Deze dingen waren 1 euro 60 per stuk en niet voor herhaling vatbaar. Ik snap de hele hype om macarons niet. Ik vind ze niet lekker. De buitenkant is te droog en de binnenkant veel te zoet. En ja mensen, wij hebben deze macarons gekocht bij een winkeltje in de Markthal dat bekend staat om zijn macarons. Nee, ik vond ze niet lekker en ook veel te duur. Geen macarons meer voor mij!

Het was tijd voor yoga! Ik had mijn matje en yogaboek alweer klaarliggen en ging er een half uurtje tegenaan! Verder deed ik die dag niet zo veel. Ik speelde weer Sims en las verder in mijn boek! Al met al was het een hele leuke en ontspannen week!


Hoe was jullie week?



Voor mijn eerdere My life in pictures klik je:
Hier (1)
Hier (2)
Hier (3)

Reacties

  1. Leuk om te lezen en zien! Ook over ons dagje samen, echt leuk dat je er was! <3
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's weer Meggie! Het ziet eruit als een goed begin van de vakantie! Mijn week was nog best heftig, want ik moest dingen afronden voor school. Nu heb ik ook eindelijk vakantie!
    Groetjes,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Log in met je Google-account om sneller een reactie achter te laten zonder te bewijzen dat je een robot bent!